Tvořivý učitel tvořivé informatiky

projekt pro učitele základních a středních škol hlavního města Prahy

Hlavní stránka
- aktuality
O projektu Metodické materiály Odkazy Interaktivní stránka soutěží
Archiv aktivit projektu Kurzy Obsahová náplň
školení
Kontakt Občanské sdružení
TIB

Tyto metodické materiály byly vytvořeny v rámci projektu a jsou všem, kteří chtějí učit informatiku a programování tvořivě, zdarma k dispozici na stažení.

Pokud budete mít po jejich vyzkoušení jakékoliv připomínky, budeme velice rádi, když nám je napíšete na adresu tib@tib.cz

Název Popis Na stáhnutí
Tvořivá informatika s Baltíkem I - metodické materiály

Metodické materiály pro výuku programování v programovacím jazyce Baltík 3. Jsou určené pro učitele a mohou sloužit přímo jako jejich přípravy na hodinu. Součástí materiálů jsou i zadání s jejich řešením v elektronické podobě.

Stručný obsah:

  • Úvodní hodina programování

  • Přípravné režimy

  • Tvorba prvního programu

  • Hledáme lepší řešení

  • Hledáme lepší řešení II

  • Pomocníci

  • Opakování

  • Tvorba vlastních předmětů – grafický editor Paint

  • Jednoduché animace

  • Tvorba multimediálních programů

Rozsah: 43 stran

Formát ZIP

(811kB)

Tvořivá informatika s Baltíkem I - pracovní listy

Tyto pracovní listy slouží jako poznámky pro účastníky kurzů a učitelé je můžou zároveň použít i jako pracovní listy pro žáky na svých vlastních hodinách. Navazují na príslušné metodické materiály (viz výše). Součástí materiálů jsou i zadání s jejich řešením v elektronické podobě.

Rozsah:  47 stran
Formát ZIP

(5735kB)

Tvořivá informatika s Baltíkem II - metodické materiály Pokračování předešlých materiálů.

Stručný obsah:

  • Režim Programovat – pokročilý

  • Rozhodování I

  • Rozhodování II

  • Rozhodování III

  • Cyklus while

  • Opakování

  • Proměnné

  • Proměnné a rozhodování

  • Další vylepšování programu – konstanty

  • Automatické animace

Rozsah: 37 stran

Formát ZIP

(665kB)

Tvořivá informatika s Baltíkem II - pracovní listy

Tyto pracovní listy slouží jako poznámky pro účastníky kurzů a učitelé je můžou zároveň použít i jako pracovní listy pro žáky na svých vlastních hodinách. Navazují na príslušné metodické materiály (viz výše).

Rozsah:  39 stran

Formát ZIP

(705kB)

Tvořivá informatika s Baltíkem III - metodické materiály Pokračování předešlých materiálů.

Stručný obsah:

  • Lokální proměnné, pomocníci s parametry

  • Práce s oblastmi, vkládání obrázků

  • Cyklus s pevným počtem opakování

  • Grafické příkazy

  • Matematické funkce

  • Složené podmínky, logické operátory

  • Ruční animace

  • Závěrečný projekt

Rozsah: 52 stran

Formát ZIP

(1136kB)

Tvořivá informatika s Baltíkem III - pracovní listy

Tyto pracovní listy slouží jako poznámky pro účastníky kurzů a učitelé je můžou zároveň použít i jako pracovní listy pro žáky na svých vlastních hodinách. Navazují na príslušné metodické materiály (viz výše). Součástí materiálů jsou i zadání s jejich řešením v elektronické podobě.

Rozsah:  58 stran

Formát ZIP

(1236kB)

Programování v Baltie 4 C# pro začátečníky - sbírka úloh

Sbírka úloh s řešeními v textové i elektronické podobě.

Stručný obsah:

  • Úvod do programování

  • První program

  • Baltík jako objekt

  • Metody

  • Programování vláken

  • Datové typy – literál, konstanta, lokální proměnná. Práce s výpisem a načtením textu

  • Náhodné číslo

  • Program se začíná rozhodovat

  • Konzolové aplikace

  • Řešení

Rozsah: 29 stran

Formát ZIP

(2851kB)

Programování v Baltie 4 C# pro začátečníky - pracovní listy

Tyto pracovní listy slouží jako poznámky pro účastníky kurzů a učitelé je můžou zároveň použít i jako pracovní listy pro žáky na svých vlastních hodinách. Navazují na príslušnou sbírku úloh (viz výše).

Rozsah:  25 stran

Formát ZIP

(1226kB)

Programování v Baltie 4 C# pro prokročilé - sbírka úloh Sbírka úloh s řešeními v textové i elektronické podobě.

Stručný obsah:

  • Cyklus while

  • Cyklus for

  • Metody s parametrem

  • Metody vracející hodnotu

  • Tvorba přetížení

  • 2D grafika. Úlohy na cykly, podmínky a metody v 2D grafice

  • 3D grafika. Úlohy na cykly, podmínky a metody v 3D grafice

  • Náměty na závěrečné projekty

  • Řešení

Rozsah: 46 stran

Formát ZIP

(2564kB)

Programování v Baltie 4 C# pro začátečníky - pracovní listy

Tyto pracovní listy slouží jako poznámky pro účastníky kurzů a učitelé je můžou zároveň použít i jako pracovní listy pro žáky na svých vlastních hodinách. Navazují na príslušnou sbírku úloh (viz výše).

Rozsah:  27 stran

Formát ZIP

(935kB)


TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM (ESF), STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY A ROZPOČTEM HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY.

ESF napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnatelnosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů.