Dvě šance v Trávě

FZŠ Trávníčkova a TIB, z.s. pořádá pro ty, kteří si rádi „hrají“, zábavný program zaměřený na logiku a vytváření vlastních postupů.

Ukážeme vám nejnovější a nejzajímavější trendy z oblasti programování, robotiky, logických her a vědy.

Kdy: 24. listopadu 2018

Čas: 9:00 - 13:00 h

Cena: 100,- Kč (za celý program)

Akce je určena pro děti ve věku 7 – 13 let. Čekají na ně zábavné programy zaměřené na logické myšlení a vytváření vlastních postupů. Děti si mohou vybrat dva různé workshopy, a tak dvě šance vyzkoušet si různé naučné aktivity (z každého bloku jeden).

 

Akci podpořilo Hl. m. Praha        

 

Harmonogram:

 9:00 -   9:30 Registrace účastníků
  9:30 - 11:00 První blok programů
11:00 - 11:30 Přestávka
11:30 - 13:00 Druhý blok programů  

Info na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

PŘIHLÁŠKA

 

První blok programů

LEGO robotika

lektor: Ondřej Basler

Pokud tě fascinují roboti a jejich programování, pak je pro tebe LEGO robotika ta správná volba! Sám si budeš moct postavit robota, co se bude hýbat, vydávat zvuky a dělat jiné činnosti podle vaší volby. Jednoduše a zábavně se seznámíš se stavebnicí LEGO Mindstorms EV3 a s programováním. Program je vhodný pro děti od 9 let. 
Není tisk jako tisk

lektor: Jiří Zemko

OBSAZENO

Chceš si po vymodelování více užít ze svého výtvoru? Naučíme se modelovat v jednoduchém online programu TinkerCad a ukážeme si 3D tiskárnu, která nám pak převede modely z počítačové do fyzické podoby. A ty si tak budeš moci odnést kousek své fantazie v ruce.

Ricochet Robots

lektor: David Kocík

5 robotů a jeden velký hrací plán. A každý se potřebuje dostat na určené místo. Ale pozor, roboti nemají žádné brzdy a proto bude na tobě vymyslet, jak se co nejrychleji dostanou domů. S touhle zábavnou deskovou hrou výborně potrénuješ logické myšlení a představivost.
Zapoj a naprogramuj

lektor: Tomáš Veselý

Vývojová platforma Arduino tě zavede do světa moderní elektroniky. Budeš zapojovat obvody a psát pro ně jednoduché programy. Vytvoříš model laserové zbraně, kterou bude třeba nabíjet, aby mohla střílet  - prostě jako ve sci-fi filmu. A jestli zbude čas, uděláš si i vlastní barevnou RGB žárovku. Program je vhodný pro děti od 10 let. 
Stavba PC

lektor: Antonín Jirásek

OBSAZENO

Zajímá tě, jak vypadá počítač zevnitř? Chceš se naučit, jak postavit svůj vlastní počítač? Pokud si odpověděl ano na kteroukoli z těchto otázek, tak neváhej, tento workshop je pro tebe! Společně rozebereme počítač a probereme k čemu každá část slouží.
Blikáme diodami

lektor: Lukáš Moravec

Přijď si vyzkoušet programování BBC micro:bit od úplných základů. Naučíš se základy kódování pro destičku Micro:bit v blokovém jazyce a aktivovat LEDky integrované na samotném Micro:bitu za pomoci vestavěného akcelerometru.
Greenscreen

lektor: Vojta Švandelík

Víš, co je to "greenscreen"? Viděl si někdy, jak herci místo v reálném prostředí hrají svou scénu před podivným zeleným pozadím? Zelené plátno je pak nahrazeno libovolným prostředím vysokých hor, mořem nebo rušným městem. Dáme ti možnost nejen nahlédnout pod pokličku takové tvorby, ale dokonce si ji prakticky vyzkoušet!
Souboj tanků

lektor: Matěj Prokopič

OBAZENO

Chceš si vytvořit počítačovou hru? V jednoduchém prostředí Scratch, ve kterém se každý rychle zorientuje, uděláš si jednoduchou hru, kde se v ultimátním souboji utkají dva tanky. Scratch je vizuální programovací jazyk, jedná se o nejrozšířenější a nejpopulárnější programovací jazyk pro děti na světě.

 

Druhý blok programů

Staň se architektem

lektor: Adam Kocík

OBSAZENO

Chtěl by sis vyzkoušet postavit dům a omrzely tě hry jako je třeba minecraft? Přijď si zahrát na architekta a seznámit se s jednoduchým programem Trimble SketchUp. Seznámíš se základy modelování v programu, který používají i profesionálové. Přesto to můžeš zvládnout i ty. 
Vytvoř si hru v Kodu

lektor: Milan Malačka

Baví tě počítačové hry a chtěl by sis jednu vytvořit? V Kodu Game Lab si snadno vymodeluješ krajinu tvého herního světa, do kterého umístíš postavičky a jiné objekty. Poté celý svět programováním rozhýbeš, aby si si mohl s kamarádem zazávodit nebo zahrát jednoduchou střílečku.
Jak sestavit robota

lektor: Sára Bobková

OBSAZENO

Rád tvoříš a vymýšlíš nové věci? Roboti budou součástí naší budoucnosti. Přijď si nějakého sestavit. Díky stavebnici Lego WeDo si můžeš spojením několika součástek vytvořit funkčního robota, který se rozjíždí a zastavuje, jak jen chceš. A co třeba robota hlídače, který rozezná pohyb? Program je vhodný pro děti od 7 let. 

Základy robotiky s Ozoboty

OBSAZENO

Zkus naprogramovat robota pomocí čáry nakreslené na papír! Budeš využívat Ozobota Nano, kterému nakreslíš trasu plnou křižovatek, po které pojede. Na nakreslenou čáru budeš navíc malovat barevné symboly, podle kterých se robot bude řídit a bude tak zatáčet do správného směru na křižovatkách, měnit svoji rychlost nebo měnit barvu. Rychle a jednoduše si vyzkoušíš základy robotiky.
Scottie Go!

lektor: David Kocík

Robůtek Scottie potřebuje tvou pomoc! Scottie Go! je hra, ve které budeš programovat pohyb robota ve stejnojmenné aplikaci na mobilu a tabletu. Nebudeš však programovat v elektronickém zařízení, ale pomocí deskové hry a zadání potom přeneseš do aplikace pomocí kamery.
Programovací hra

lektor: Lukáš Moravec

 

Chceš se naučit základy jednoduchého programování? Tak si přijď vyzkoušet programování v Human Resource Machine, kde pomocí skládání příkazů musíš přetřídit, upravit a přenést krabice z jednoho pásu na druhý a to vše s co nejmenším počtem příkazů a cyklů.
Tvorba hry v Pythonu 

lektor: Filip Toman

Naučíš se základy programovacího jazyku Python, kde ti ukážeme vše od proměnných, přes podmínky až k práci se soubory a s těmito znalostmi si poté vytvoříš jednoduchou vědomostní hru ve stylu Chcete být milionářem.  Program je vhodný pro děti od 11 let. 

Hlavně nenarazit do zdi
lektor: Tomáš Veselý

Jak fungují robotičtí pomocníci zjistíš díky projektu mBot. Robota založeného na desce Arduino si budeš muset nejprve ve skupince sestavit. Jeho pohyb se sice dá ovládat bezdrátově mobilem, ale co kdybys ho naučil pracovat samostatně? Co třeba jízda po čáře nebo vyhýbání se překážkám? Naučíš se tak základy programování v prostředí podobném jazyku Scratch.

 

 

 


Naši partneři
SGP
SGP
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Akademia Alexandra
Jednota školských informatiků
SELLI
Magistrát Hlavního města Prahy
Centrum pro talentovanou mládež
FZŠ Trávníčkova