Činnost TIB je určena pro děti, žáky a studenty, pedagogické pracovníky, popřípadě jiné osoby (dále jen účastníci zájmových činností) a to bez ohledu na místo jejich trvalého pobytu nebo jiné podmínky.
1. Na služby poskytované TIB dle výběru.
2. Na informace o poskytovaných službách a možnostech jejich využití.
3. Vyjadřovat se k průběhu zájmových činností, které navštěvují, přičemž jejich vyjádření musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje.
4. Přicházet za vedením TIB s nápady na změny a zlepšení činnosti, přičemž jejich nápadům musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje.
1. Řádně docházet na zájmové činnosti.
2. Dodržovat vnitřní řád a předpisy a pokyny organizace k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni.
3. Plnit pokyny pedagogických pracovníků vydané v souladu s právními předpisy a vnitřním řádem.
4. V případě, že se jedná o zájmovou činnost za úplatu, zaplatit poplatek ve stanoveném termínu.
5. Vzájemně dodržovat zásady slušného chování a jednání. Udržovat čistotu a pořádek ve všech navštěvovaných prostorách, šetřit vybavení a majetek organizace.
6. Dodržovat zákaz kouření, užívání a vnášení zdraví škodlivých látek.
7. V místnostech počítačů je zakázána konzumace jídla a nápojů.
8. Dodržovat zákaz vstupu psů.
1. Informovat organizaci o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh zájmové činnosti.
2. Řádně vyplnit přihlášku k zájmové činnosti ve všech jejích bodech, případně další údaje, které jsou podstatné pro průběh zájmové činnosti nebo bezpečnost. Bezodkladně oznámit změny v těchto údajích.
1. Zajistit, aby nezletilý docházel řádně na zájmové činnosti, neúčast omluvit.
2. Informovat organizaci o změně zdravotní způsobilosti nezletilého, zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh zájmové činnosti.
3. Řádně vyplnit přihlášku k zájmové činnosti ve všech jejích bodech, případně další údaje, které jsou podstatné pro průběh zájmové činnosti nebo bezpečnost. Bezodkladně oznámit změny v těchto údajích.
4. Na vyzvání předsedy sdružení TIB se osobně zúčastnit projednávání závažných otázek týkajících se nezletilého.
1. Provoz učebny je dán rozvrhem kroužků. Jinou dobu lze domluvit telefonicky.
2. Sdružení TIB dodržuje prázdninové dny v souladu s provozem základních škol na Praze 13.
3. Děti vcházejí do budovy vždy hlavním vchodem školy. V prostoru vyhrazeném na přezutí se přezují a odloží si obuv a svrchní oděv do určené šatny.
4. Na zájmovou činnost doporučujeme nepřinášet cenné věci, větší obnosy peněz, mobilní telefony apod.. Pokud není vyhnutí, může si účastník zájmové činnosti uložit cenné věci u pedagogického pracovníka.
5. V čase kroužku je zahrnuto 10 minut (5 minut na začátku a 5 minut na konci) na vystřídání dětí v místnosti.
1. Účastníci zájmových činností se smí v budově FZŠ Trávníčkova 1744 pohybovat pouze v rámci své zájmové činnosti. Přicházejí nejdříve 5 minut před jejím zahájením a odcházejí ihned po jejím skončení.
2. Pedagogický pracovník zodpovídá za děti zapsané v kroužku po celou dobu jeho trvání, domů mohou děti odcházet jen na základě písemného souhlasu rodičů na přihlášce. V případě, že dítě odchází v doprovodu rodiče – předá pedagogický pracovník dítě osobně.
3. Všichni pracovníci i účastníci zájmových činností dbají o bezpečnost práce, požární prevenci a dodržují všechna nařízení TIB. Pedagogický pracovník je povinen poučit děti o bezpečnosti práce, informovat o způsobu přezouvání a nutnosti nošení pomůcek na jednotlivé lekce dle činnosti.
4. V případě zjištění jakékoliv závady na pracovních pomůckách, vybavení či majetku TIB je s okamžitou platností zakázáno tento předmět používat a zároveň je povinností nahlásit závadu předsedovi TIB, který sjedná nápravu.
1. Účastníkům zájmové činnosti jsou dle potřeby a typu činnosti zapůjčovány pomůcky k práci, vybavení a ostatní majetek TIB.
2. Se všemi zapůjčenými věcmi jsou povinni zacházet dle pokynů pedagogického pracovníka, šetrně a hospodárně – počínat si tak, aby nedošlo k jejich poškození, či zničení.
3. Je zakázána jakákoli manipulace s technickým vybavením TIB a napojování jiných počítačů do místní počítačové sítě mimo míst a technologií k tomu určených.
4. Administrátor sítě zřizuje na začátku školního roku pro každého účastníka zájmových sdružení osobní adresář na serverech, do kterých může ukládat datové soubory související s výukou či s ní související vzdělávací činností. Tyto adresáře nesmí obsahovat soubory s jakýmkoliv spustitelným kódem (např. *.EXE, *.COM, flash, apod. ). Jakékoliv soubory nesmějí být uživatelem zkomprimovány ani jinak kódovány (s výjimkou *.bzip). Administrátor sítě si vyhrazuje právo nečitelné soubory, soubory se spustitelným kódem a další soubory nesouvisející s výukou, bez upozornění odstranit.
5. Využívání počítačových prostředků je možné pouze v souladu se vzdělávacím posláním sítě . Uživatel nesmí v síti vyvíjet takovou činnost, která by ostatním uživatelům škodila nebo jakýmkoliv způsobem bránila v řádném využívání sítě, či je omezila. Výslovně je zakázáno měnit konfiguraci hardwarového i softwarového vybavení (tj. i např. instalace programů stažených z internetu, atd.) výpočetní techniky bez domluvy s administrátorem sítě, či pedagogickým pracovníkem.
6. Na síťové tiskárně lze tisknout pouze vlastní práce, které jsou požadovány pedagogickým pracovníkem. Tisk soukromých dokumentů je zakázán.
7. Na internetu je zakázáno:
· Vytváření a přenášení souborů nebo surfování po stránkách jejichž obsah se neslučuje s posláním TIB. Zejména se jedná o stránky s obsahem ohrožujícím mravnost, potlačující práva a svobody občanů, hanobení národa, rasy a přesvědčení.
· Stahování nelegálního obsahu (cracky, hackerské utility,..), her (či updatů her).
· Neúměrné zatěžování linky svoji aktivitou (stahování, ..) a z toho vyplývající omezování ostatních uživatelů.
1. Tento vnitřní řád je platný od 1. 10. 2005
2. Na tento vnitřní řád navazuje „Rozvrh kroužků občanského sdružení TIB“.
Mgr. Zuzana Kocíková
Předseda sdružení TIB