Staňte se pánem svého počítače a naučte se programovat! Nemusíte se bát, na našem kroužku pro začátečníky nepočítáme s žádnou předchozí zkušeností. Stačí vám chuť a odvaha naučit se něco nového. Všechno ostatní vám ukážeme.
Popis kroužku:
V prvním pololetí budeme postupně objevovat základy programování. Zjistíme, co jsou to proměnné, podmínky, cykly a další základní stavební kameny, které najdeme v každém programovacím jazyce. Takže i když budeme programovat v Pythonu, ve skutečnosti porozumíme obecným principům, které platí úplně všude.
V druhém pololetí využijeme získané zkušenosti a vrhneme se na tvorbu her. Nejdřív si ukážeme, jak kreslit na obrazovku a jak hru ovládat pomocí klávesnice nebo myši. Pak už nám nebude nic chybět k tomu, abychom zvládli vyrobit vlastní hru. Většinou stihneme vytvořit tři nebo čtyři různé hry. Každou z nich vybudujeme od základů a bude dostatek času i na dokreslení vlastních obrázků a zapracování vlastních nápadů.
Python je v současné době jeden z nejpopulárnějších programovacích jazyků, a to nejen díky jeho širokému uplatnění v různých oborech včetně umělé inteligence a strojového učení. V porovnání s dalšími běžně používanými jazyky má jednodušší syntaxi (způsob zápisu příkazů) a díky tomu je vhodný pro první setkání se skutečným programováním.
Cíl kroužku:
Proniknout do světa programování a tvorby her v jazyce Python.
Náplň kroužku:
Základy programování (vstup a výstup, proměnné, podmínky, cykly...)
Základy pro tvorbu her (kreslení na obrazovku, ovládání klávesnicí a myší)
Tvorba jednoduchých her (např. Space Invaders)
Zaměření kroužku:
Děti od 6. třídy s žádnou nebo minimální zkušeností s programováním v Pythonu. Kroužek probíhá 1x týdně 85 minut, minimálně 15 lekcí za pololetí.
Na kroužek dále navazuje kroužek Programování Python pro mírně pokročilé.