Algoritmizace a programování v jazyku Baltík – mírně pokročilí (e-learning)

Cílová skupina:

Učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga, pedagogové volného času

Počet hodin: 48 vyučovacích hodin distanční formou

Popis kurzu:

Kurz je zaměřen na zdokonalení v práci s programem Baltík, poznání získání znalostí a dovedností v pokročilejší možnosti programu dodaným na všechny školy v ČR v rámci SIPVZ, dále rozvíjet schopnosti algoritmizace. Kurz je složen jednak z části výkladové, ale hlavně z praktického procvičení několika úloh. 

Specifické cíle:

  • Umět přesně formulovat problém a jeho řešení, umět si rozložit problém na menší logické celky, získat základy algoritmického myšlení s využitím ICT.
  • Umět řešit pokročilejší algoritmy s využitím nástrojů dětského programovacího jazyku Baltík.
  • Umět vytvářet rozsáhlejší projekty v dětském programovacím prostředí Baltík s využitím pokročilejších nástrojů a algoritmů.
  • Umět metodicky vhodně aplikovat získané poznatky do vyučovacího procesu v informační výchově, informatice jiném příbuzném předmětu nebo v rámci mezipředmětových vztahů.

Obsah – podrobný přehled témat výuky:

  • Programovat pokročilý (5 h)
    • Režim programovat pokročilý 
    • Souřadnice políček 
    • Bodové souřadnice 
    • Literál 
    • Metodika výuky  
  • Rozhodování I (4 h)
    • Zavedení pojmu náhodné číslo 
    • Jednoduchá podmínka 
    • Metodika výuky  
  • Rozhodování II (4 h)
    • Podmínka „if – else“ 
    • Příkaz stopky 
    • Tvoříme první hry 
    • Metodika výuky 
  • Rozhodování III (4 h)
    • Vnořené podmínky 
    • Větvení „switch – case“ 
    • Metodika výuky 
  • Cyklus While (5 h)
    • Využití cyklu while v programech 
    • Ukončení hry pomocí cyklu while 
    • Metodika výuky  
  • Opakování (5 h)
    • Náročnější úlohy 
    • Metodika výuky  
  • Proměnné (5 h)
    • Vstup z klávesnice a jeho výstup na obrazovku 
    • Proměnná, typy proměnných, definice, zápis 
    • Metodika výuky  
  • Proměnné a rozhodování (5 h)
    • Proměnné a matematické operace 
    • Využití proměnné v podmíněných příkazech 
    • Metodika výuky  
  • Konstanty (5 h)
    • Konstanty a jejich typy 
    • Využití předdefinovaných konstant 
    • Metodika výuky  
  • Automatické animace (5 h)
    • Definice animovaného předmětu 
    • Nástroje automatických animací 
    • Využití automatických animací v programu 
    • Metodika výuky  
  • Závěrečný projekt (1 h)
    • Shrnutí všech dosavadních dovedností v jednom projektu 

Maximální počet účastníků: 30

Forma: distanční

Cena: 2.200,- Kč

Plánované místo konání: Kurz bude probíhat na dálku formou e-learningu

 

Přihláška


Naši partneři
SGP
SGP
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Akademia Alexandra
Jednota školských informatiků
iPraha13
Magistrát Hlavního města Prahy
Elixír do škol
FZŠ Trávníčkova