Algoritmizace a programování v jazyku Baltík – mírně pokročilí (e-learning)
Cílová skupina:
Učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga, pedagogové volného času
Počet hodin: 48 vyučovacích hodin distanční formou
Popis kurzu:
Kurz je zaměřen na zdokonalení v práci s programem Baltík, poznání získání znalostí a dovedností v pokročilejší možnosti programu dodaným na všechny školy v ČR v rámci SIPVZ, dále rozvíjet schopnosti algoritmizace. Kurz je složen jednak z části výkladové, ale hlavně z praktického procvičení několika úloh.
Specifické cíle:
- Umět přesně formulovat problém a jeho řešení, umět si rozložit problém na menší logické celky, získat základy algoritmického myšlení s využitím ICT.
- Umět řešit pokročilejší algoritmy s využitím nástrojů dětského programovacího jazyku Baltík.
- Umět vytvářet rozsáhlejší projekty v dětském programovacím prostředí Baltík s využitím pokročilejších nástrojů a algoritmů.
- Umět metodicky vhodně aplikovat získané poznatky do vyučovacího procesu v informační výchově, informatice jiném příbuzném předmětu nebo v rámci mezipředmětových vztahů.
Obsah – podrobný přehled témat výuky:
- Programovat pokročilý (5 h)
- Režim programovat pokročilý
- Souřadnice políček
- Bodové souřadnice
- Literál
- Metodika výuky
- Rozhodování I (4 h)
- Zavedení pojmu náhodné číslo
- Jednoduchá podmínka
- Metodika výuky
- Rozhodování II (4 h)
- Podmínka „if – else“
- Příkaz stopky
- Tvoříme první hry
- Metodika výuky
- Rozhodování III (4 h)
- Vnořené podmínky
- Větvení „switch – case“
- Metodika výuky
- Cyklus While (5 h)
- Využití cyklu while v programech
- Ukončení hry pomocí cyklu while
- Metodika výuky
- Opakování (5 h)
- Náročnější úlohy
- Metodika výuky
- Proměnné (5 h)
- Vstup z klávesnice a jeho výstup na obrazovku
- Proměnná, typy proměnných, definice, zápis
- Metodika výuky
- Proměnné a rozhodování (5 h)
- Proměnné a matematické operace
- Využití proměnné v podmíněných příkazech
- Metodika výuky
- Konstanty (5 h)
- Konstanty a jejich typy
- Využití předdefinovaných konstant
- Metodika výuky
- Automatické animace (5 h)
- Definice animovaného předmětu
- Nástroje automatických animací
- Využití automatických animací v programu
- Metodika výuky
- Závěrečný projekt (1 h)
- Shrnutí všech dosavadních dovedností v jednom projektu
Maximální počet účastníků: 30
Forma: distanční
Cena: 2.200,- Kč
Plánované místo konání: Kurz bude probíhat na dálku formou e-learningu